7 lényeges dolog, amit érdemes megfontolni a névjegykártya tervezésekor 1 rész

grafikai-tervezés-144.jpeg

A mai üzlet életben nagyon fontos szerepe van a névjegykártyának. Annak ellenére, hogy ma már sok program van, ami névjegykártya vagy logó tervezésére alkalmas, mi szánjunk elegendő időt a névjegykártya vagy a logó tervezésére. Csak egy okot szeretnék megemlíteni, hogy miért fontos ez.

Az első 10 másodpercen belül a potenciális ügyfeled tartós véleményt alakít ki rólad. Kíméletlennek tűnik, de az emberek gyakran első látásra ítélnek.  Az ember csak egyetlen esélyt kap, hogy jó benyomást keltsen. Szerencsére van néhány trükk, amit bevethetsz, például elterelheted a figyelmüket attól a ténytől, hogy elfelejtetted az ingedet szépen kivasalni, ha egyedi és gyönyörűen megtervezett névjegykártyát teszel le a potenciális ügyfél elé.

Mindig tanácsos némi saját vállalkozásoddal kapcsolatos promóciós anyagot hordani magadnál, akár konferenciára mész, ahol a hálózatépítés a kulcs, vagy például arra az esetre, ha összefutnál egy régi baráttal, akiből esetleg még üzleti partner is lehet. Emiatt, a névjegykártyát úgy kell megtervezni, hogy jó benyomást keltsen. Következzen néhány tanács, amit érdemes szem előtt tartani, amikor megtervezed a tökéletes névjegykártyádat.

  1. A méret és színek kérdése

A tervezési folyamat megkezdése előtt döntsd el, melyik nyomdával fogsz dolgozni. Utánajárhatsz az adott nyomda által készített kártyák méreteinek (és eldöntheted, melyik illeszkedik az igényeidhez), és az általuk támogatott fájltípusoknak. A legelterjedtebb névjegykártya-méret Európában 90mm x 50mm, így a legjobb dokumentum-méret 1039x 697 pixel; ne feledd, hogy figyelembe kell venni a szegélyt is (később még erről is ejtek szót). Győződj meg róla, hogy ha használsz képet, az legalább 300dpi legyen a minőség érdekében.

A névjegykártya tervezésekor, vagy a logó tervezés során is ajánlott a CMYK színkódok használata RGB helyett. A CMYK a cián, magenta, sárga (yellow) és fekete (black, vagyis key, kulcs) rövidítése, amit a nyomtatás során használnak. A CMYK egy szubtraktív modell, ami a színeket átfedéssel helyezi fel egy világos vagy fehér háttérre, csökkentve a papír által visszavont fény színét és mennyiségét.

grafikai-tervezés-143-193x300.jpg

A kijelző, amin ezt a cikket olvasod, RGB, vagyis additív színmodellel dolgozik, amely keveri a vörös, zöld és kék színeket így hozva létre a látható spektrum nagy részét, és a három szín kombinációjával hozva létre a fehér színt. Míg néhány tervező előszeretettel használja a tervezésnél az RGB modellt, mindenképp nézd meg a kész tervet CMYK kódolással is, mivel a kiválasztott színek némelyike szépnek tűnhetnek a képernyőn, de nyomtatás után „piszkossá” válhatnak.

Folytatás a következő részben.

Forrás: This post is written by Simon Goble for Hongkiat.com