7 tipp az üzleti Facebook oldal kialakításához

Számomra a biztonság mindig is egy nagyon fontos kérdés volt. Legyen szó akár a weblapomról, privát vagy céges Facebook oldalamról. Ebben a blog bejegyzésben pár tippet szeretnék megosztani, ami hasznos lehet a céges Facebook oldal kezelése esetén.

Töltsük ki minél pontosabban az adatlapot!

Lehet, hogy valaki innen fog tájékozódni céged termékeiről, szolgáltatásairól, vagy keresné ki a telefonszámot, e-mailcímet ahhoz, hogy elérjen, felkeressen minket. Ha ez a felület nincs kitöltve, vagy hiányos, akkor egyrészt nem ébreszti fel az érdeklődőben rögtön a bizalmat, másrészt lehet, hogy így maradunk le egy potenciális üzletről.

Állítsuk be a felhasználónevünket!

A Facebook a létrehozáskor egy kódot rendel az oldaladhoz, ez jelenik meg a címben is, ami elég furán néz ki, ha meg szeretnéd osztani. Szerencsére ez megváltoztatható, egyedivé tehető – így a rövid link alapján is jobban felismerhető válik a cégünk.

Kössük össze a Facebook oldalunkat egyéb online felületeinkkel!

Ha rendelkezik vállalkozásod céges weboldallal, akkor mindenképp tüntesd fel az elérhetőségek között, de a borítókép alatti részen azt is beállíthatod, hogy a látogatók akár közvetlenül átklikkelhetnek a weboldaladra. Ha már Instagram fiókja is van a vállalkozásodnak, netán YouTube csatornája, akkor azokat összekapcsolhatod a Facebook oldallal. Az Instagram és a Facebook összekötése azért is előnyös, mert így lehet hirdetni a Facebook oldalhoz tartozó fiókból Instagramon is. Ráadásul az Insta Business fiók létrehozásának előfeltétele egy meglévő Facebook oldal.

 

fb_ceges_instagram-1024x622.jpg

Ne feledkezzünk meg a moderációs beállításokról!

A közösségi média egyik fontos eleme az interaktivitás, így számolnunk kell azzal, hogy a céges Facebook oldaladon is érkeznek majd kommentek, értékelések felhasználóktól. Alapszabály, hogy egy kijelölt munkatársnak kezelnie kell ezeket a beérkező bejegyzéseket, de adódhat olyan helyzet, hogy a dedikált kolléga nem tud elég gyorsan reagálni, és az oldalon ott virít egy trágár mondat. Ezt kerülhetjük el, ha előre beállítjuk, milyen szavak felbukkanása esetén lépjen működésbe a bejegyzések automatikus elrejtése.

Állítsunk be automatikus választ a beérkező üzenetekhez!

Amint egyre többen felfedezik majd a céges Facebook oldaladat, egyre nőhet az esélye, hogy ott kapunk üzeneteket, kérdéseket. Az ügyfélkiszolgálás hatékony módszere lehet, ha a hozzánk fordulók azonnal reakciót is kapnak. És ehhez nem kell egy kollégádnak folyamatosan a Facebookot pásztáznia – elég, ha beállítunk egy automatikus válaszüzenetet. Ebben célszerű feltüntetni, hogy köszönitek a megkeresést, hamarosan válaszolni fogunk. Ha van olyan terület, amiről tudható, hogy amiatt gyakran próbálnak kapcsolatba lépni velünk az emberek, például hogy megkérdezzék valaminek az árát vagy bejelentkezzenek egy adott időpontra, akkor az automatikus üzenetben lehet utalni azokra a lehetőségekre (weboldal linkjét elhelyezni, időpontfoglaláshoz használt telefonszámot megadni), amelyek gyors megoldást jelenthetnek az érdeklődő számára.

 Adjunk teret a visszajelzéseknek, értékeléseknek – de monitorozzuk is őket!

A legjobb reklám lehet a vállalkozásunk számára, ha az elégedett ügyfelek ajánlanak mások számára. Erre a Facebook klassz lehetőséget biztosít, csillagokkal és szöveges értékeléssel kifejthetik véleményüket a felhasználók. Mindez nagyon pozitívnak tűnik mindaddig, míg nem üti fel a fejét egy negatív vélemény – és ez sajnos előfordulhat, bármennyire is törekszel mindenkinek a legjobbat nyújtani. Ilyen esetben fontos, hogy udvariasan lereagáld az észrevételt, így ugyanis nem csupán a negatív vélemény marad elérhető a nagyközönség számára, hanem a cég álláspontja is.
Az oldal beállításainál kiválaszthatjuk azt a lehetőséget is, hogy az oldalra csak az admin helyezhessen el bejegyzést vagy bárki számára nyitott a lehetőség. Érdemes végiggondolnunk, milyen előnyökkel és kockázatokkal jár, ha a felhasználók szabadon posztolhatnak az oldaladra – lehet, hogy elárasztanak csodás fotókkal, amit nálatok készítettek, de lehet, hogy az ügyfélszolgálatra tartozó kérdésekkel bombázzák az üzenőfalat vagy épp panaszkönyvnek használják azt.

fb_ceges_ajanlasok.jpg

 

Állítsuk be a számodra ideális lapfüleket!
Érdemes az oldalad témájához igazítani azt is, hogy milyen lapfülek jelennek meg az oldalsó sávban. A Facebook felkínál egy alapértelmezett beállítást, amit a kategóriádnak megfelelően jelöl ki, de ezt tudod variálni. A beállításokon belül meghatározhatjuk, hogy mi kerüljön a lapfülekre és mi ne. Például ha nem túl valószínű, hogy valaha is a Facebookon keresztül keresne a vállalkozásod új munkatársat, akkor felesleges szerepeltetni az „Állások” lapfület.

Ez csak pár tipp amire érdemes figyelni a céges Facebook oldal kezelése esetén.