Pár tipp, hogyan tartsuk a kapcsolatot ügyfeleinkkel

A kapcsolattartás a sikeres együttműködés egyik kulcsa, akár egy cégnél dolgozunk, vagy online asszisztensként. Ebben a blog bejegyzésben pár tippet, tanácsot szedtem össze a kapcsolattartással kapcsolatban.

Az Email

Talán meglepő, hogy az email áll az első helyen, mert sokan gondolhatják ez már teljesen megszokott a minden napi kapcsolattáras része. Ez igaz, de van több apróság, amire érdemes odafigyelnünk, ha sikeres kapcsolatot szeretnék kiépíteni ügyfeleinkkel.
Udvarias stílus.
Helyes megszólítás,illetve elköszönés.
Elérhetőségeink megadása, abban az esetben, ha egy új ügyélnek, érdeklődőnek írunk.
Soha nem hagyjuk ügyfeleinket és az érdeklődőket válasz nélkül, mert az nagy fokú illetlenség és ránk rossz fényt vet. Ha tudjuk, hogy a következő 2 napban nem tudunk válaszolni, akkor is írjunk pár sort,hogy pár nap múlva hosszabban is válaszolunk a kapott email-re.  Nem illik az ügyelet, megrendelőt válasz nélkül hagyni.

meeting1.png

 

A Facebook

Ma már a Facebook oldal majdnem olyan fontos, mint egy weboldal, legyen szó akár cégről vagy kis vállalkozásról. Itt érdemes az oldal beállításait finomhangolni és egy automatikus üzenetet beállítani. Ennek több előnye is van. Az ügyfél kap gy visszajelzést és át tudjuk irányítani őt a weboldalra.

Pár hasznos tipp a megbeszélésekkel kapcsolatban

Ma jelenlegi helyzet miatt a legtöbb megbeszélés online zajlik, ezért kezdjük a sort az informatikai háttérrel. Ne gondoljuk azt hogy ehhez nagy befektetés kell. Elég egy jó head-set és egy beépített vagy külső webkamera. Programok tekintetében sem igaz, hogy csak a fizetős a jó megoldás. Én a Hangouts-ot használom. Több okból döntöttem mellette. Ingyenes, számítógépről és telefonról egyaránt használható, több platformra elérhető. (Windows. Linux)  Ha képernyő megosztásra is szükségünk van akkor is több lehetőségünk van. Én a Chrome Remote Desktop-ot, vagy az AnyDesk-et használom
A megbeszélésekkor legyünk udvariasak, ügyeljünk a megjelenésünkre és a megfelelő háttérre lehetőség szerint. Tiszteljük meg ügyfeleinket azzal, hogy a megbeszélés alatt a telefont lenémítjuk.