Tippek a jó LinkedIn profil kialakításához

Annak ellenére, hogy vannak akik tartanak tőle egyre fontosabbá válik a digitális jelenlét. Ide tartozik a LinkedIn is, de vajon milyen egy jó LinkedIn profil. Ez a blog bejegyzés erre ad tippeket.

Mint online asszisztens foglalkozom  LinkedIn profil építéssel is, ezért gyűjtöttem össze ezeket a tippeket.

Profil optimalizálás

Gondoljuk át, milyen állást szeretnénk és használjunk ennek megfelelő, releváns kulcsszavakat! A toborzással foglalkozó HR-esek, fejvadászok a kulcsszavas kereső segítségével is keresgélnek a profilok között. Minél több, a szakmai érdeklődésednek megfelelő kulcsszót helyezünk el a profiloldaladon, annál előkelőbb helyen listázza ki az oldaladat a kereső, annál könnyebben találnak ránk azok, akik hozzád hasonló szakembereket keresnek.
A LinkedIn profilunk egyik kulcseleme a Headline nevű rész, ami a nevünket szorosan követi, egyben ezzel identifikálhatjuk magunkat: ide rendszerint az utolsó, vagy aktuális titulusunkat írhatjuk, álláskeresők esetében javasolt egy rövid és frappáns utalás arra, hogy épp új lehetőség után kutatunk, milyen állást szeretnénk megpályázni.

Legyen jó profilképünk

Ismert tény, hogy a LinkedIn-en az adatlapokon az azt olvasók először a tulajdonos profilképére vetnek pillantást (versenyben a Headline résszel). Ahogy az önéletrajzunk esetében, itt is célszerű, ha egy a szakmaiságodat jól tükröző visszafogottan elegáns kép fogadja az arra látogatót! Szánjunk időt és ha az anyagi kapacitásaink engedik pénzt arra, hogy profi fotós készítsen rólunk profi képet! Hidjük el, ez a befektetés is megtérülhet, nem beszélve arról, hogy azt a képet több más helyen (pl. az önéletrajzodban) is használhatjuk majd! Hogy milyen egy jó profilkép, arról egy korábbi blog beleegyezésben írtam, ami itt olvasható:
Link
https://www.metzdaniel.hu/blog/milyen-fenykep-legyen-az-oneletrajzban

link1.jpeg

 

Töltsük ki teljesen a profilodat!

Amikor az adatlapodat töltögetjük a LinkedIn-en, nyomon követhetjük, mennyire teljes az addig kitöltött profil. Minél több információt tartalmaz rólunk, annál nagyobb megtekintésre számíthatunk.
Ne felejtsük el szabatosan kitölteni az előző munkahelyeinkre, feladataidra vonatkozó részt: az adatlapot olvasó innen informálódhat a szakmai múltunkról. Érdemes tudni, hogy a 100%-osan kitöltött profilokat 40-szer többen nézik meg. Növeld az esélyeinket! A rendszer segít nekünk és „súg”, mik azok a rovatok, ahol még nincs információ, igyekezzünk ezeket a helyeket is megtölteni információval!

Növeljük a kapcsolataink számát!

Akik sikeresen szeretnénk használni az LinkedIn-t, azok bátran jelöli be nem csak az ismerőseit, de mindazokat, akik az elhelyezkedése szempontjából hasznos kapcsolatnak minősülhetnek. Ez a közösségi oldal tele van toborzással és kiválasztással foglalkozó szakemberekkel. Merjük felvenni velük a kapcsolatot! Mellékeljünk egy rövid, udvarias üzenetet a kapcsolatfelvétel szándékáról, biztosak lehetsz benne, hogy, visszajelöl az, akit bejelöltünk.  Az itt létrejövő ismeretségek zöme lehet, hogy csak virtuális lesz, de adjunk magunknak esélyt, hátha épp a Mi profilunkra figyel fel egy minket visszajelölő HR-es!