Tippek a német motivációs levélhez második rész

önéletrajzírás-pécs82.jpg

Ez a blog bejegyzés folytatása a korábban megjelentnek, mely az önéletrajzírás után a sikeres kísérőlevélhez ad tippeket.

Ha nem olvastad a korábbi blog bejegyzésem, az alábbi linkre kattintva megteheted.
Link:

Válasszuk ki a pályafutásának megfelelő csúcspontjait, ami a az adott álláshoz passzol

Sok pályázó ott hibázik, hogy mindig ugyanazt a kísérőlevelet használja – és gyakran sikertelen. Miért? Mert a benne szereplő készségek és állomások nem mennek bele az üresedéshez szükségeshez. A kísérőlevelet ugyan úgy, mint az önéletrajzot az önéletrajzírás során a megpályázott álláshoz igazítunk, ugyan ez igaz a kísérőlevél esetében is. Ha valóban értelmes alkalmazási levelet írt, először elemeznie kell, hogy mi szerepel a hirdetésben: milyen képesítések vizsgálódnak, és milyen készségekkel kell a pályázónak rendelkeznie?
A kísérőlevelet úgy kell felépíteni, hogy benne legyen,hogy mi megfelelünk az összes elvárási pontnak, amit a munka adó felállít. Állításaidat valós tényekkel alá is kell támasztani. Jól tudsz csapatban dolgozni? Ebben az esetben be kell mutatnod, hogy már sikeresen dolgoztál a csapatban. Számít, hogy mit közvetlenül (a számokkal és a példákkal legjobban) bizonyíthat és alátámaszthat. Mindenki azt állítja, hogy ő egy csapatjátékos. De csak azok, akik bizonyítani tudják, meg vannak győződve róla!

önéletrajzírás-pécs81.jpg

Rövid és tömör, nem hosszú

De nem szabad túlságosan kikerülni a témáról és elveszíteni a részleteket. Általában az alkalmazási betűre vonatkozik: A DIN A4 oldal nem haladhatja meg a dokumentumot. És ha a kísérőlevél hosszabb, vágjon rövidre – és ne kezdjen el megtakarítani a betűméretet vagy bekezdéseket. A személyzetnek csak néhány percig kell megjeleníteniük őket. Ha a kísérőlevél nem könnyű elolvasni, akkor ez rossz és rossz benyomást kelt. Tartsd szorosan, és elérj a pontig. Itt is, mit az önéletrajzírás esetében fontos, hogy rövid, tömör és lényegre törő legyen.

El akarod adni magad, úgyhogy mutasd meg

Saját marketinget futtat, hogy eladja téged és munkatársait. Számos pályázó – különösen Németországban – nehezen tud pozitívumot írni magáról. Az ember nem akar egy jó bemutatkozás lenni.